london!

är hemma från london nu, eller ja jag kom hem igår natt! idag har varit en skit jobbig dag i skolan eftersom jag har haft pub och reglerteknik samtidigt som jag knappt försöker hålla mina ögon öppna. skit jobbigt. men här kommer en liten sammanfattning om london:

onsdag: skola då, sen tåg vi tåget kvart över ett. tåg flyget vid 6, sen landa vi vid åtta. det regnade -.- men jag & pernilla klara resan, tsm! <3 vi var vid vandrarhemmet vid tio, det var riktigt nice! sen käka vi pizza och bara snacka och hade kul. sen gick alla till sina rum typ! men ingen somna förrän vid tre typ!

torsdag: upp tidigt, sen blev det science museum - rätt nice, sen dela vi in oss i två grupper. min grupp drog med ann-sofie och hennes moster till en stad kommer nt ihåg namnet, där vi först skulle käka, sen åka båt genom en å. vädret var underbart så det var asnice. sen drog vi till st peter's cathedralen. sen tog vi bussen till china town där vi skulle äta på en kina restaurang! men innan vi åt gick jag runt med simon, carl, åberg, emma, robban & dennis i china town! :)  sen efter maten drog vi och titta på musikalen grease! den var riktigt bra. sen gick jag, dennis och simon runt några rundor, sen tåg vi tunnelbanan så att vi var hemma vid halv tolv! sen så satt alla och snacka och sånt och somna inte förrän vid tre!

fredag: det blev upp väldigt tidigt, sen tog vi tunnelbanan till westminister (?), där vi skulle möta upp en snubbe som hette adam scott som skulle ta oss på en guidetur. det sög. det var både tråkigt och det regna. efter det drog ett stort gäng till primark ( samma som ullared ) där vi var ett par timmar. blev en hel del shopping! :) sen drog jag, carl och dennis iväg på oxford street och shoppa. sen blev det mat på bella italia med hela klassen! efter det drog nästan alla tjejerna på mamma mia musikalen! sen var vi hemma vid kvart i tolv!

lördag: vi drog tidigt på morgonen till camden market! det var as nice och skit stort jag hitta faktiskt lite! sen efter det drog vi några stycken till primark, fick även då lite köpt!  sen gick vi bara rundor. sen tillslut bestämde jag, pernilla och sara oss för att dra och åka the london eye. det är som ett gigantiskt paris hjul! det var typ en halvtimme kö. sen åkte vi den då i en halvtimme. asså det var amazing vi kom så jävla högt upp i luften och man kunde se hela london. det var helt enkelt fantastiskt. sen efter det drog vi till en pub och mötte upp resten av klassen och åt god mat! sen bussen hem till vandrarhemmet där vi hade myskväll, där vi åt massa snacka och snacka om våra upplevelser.

söndag: så drog jag och några andra rätt tidigt till china town vi skulle titta om man kunde göra naglar men det var tyvärr stängt. så jag , ida och mandy drog till oxford street. det var meningen att jag och mandy bara skulle visa ida vägen till primark för vi inte palla gå in, men det slutade med att vi gick in och jag handla massa grejor! sen gick vi runder lite, köpte lite mat på mcdonalds sen åkte tillbaks till vandrarhemmet! där vi alla samlades tog vårt pick och pack och drog oss till tunnelbanan för att senare åka till flygplatsen. tyvärr hände en rätt jobbig sak för mig när vi hade hoppat av tunnelbanan. det var riktigt jobbigt och mådde skit. sen på flygplatsen gick vi rundor lite. sen blev det på planet, meningen att vi skulle lyfta fem i sju men planet lyfte inte förrän kvart i! resan gick rätt bra, fast när vi skulle landa fick jag så jävla ont i öronen. och eftersom vi var så sena fick snabba oss som fan för att hinna med sista tåget! som tur hann vi med och i hässleholm kom älskade papi som jag inte träffat på över en månad och hämta mig! det var underbart att krama om honom! sen körde han mig och mandy hem! sen när jag kom hem fick jag träffa älskade mamma! gick och lade mig direkt asså, var så jävla trött!

ja så idag efter skolan gick jag hem då och bara chilla. pappa gav mig alla presenter han och släkten hade köpt, blev så jävla glad! är skit nöjd! sen har jag gett min familj deras presenter och sen har jag bara tagit det lugnt. ska snart lägga mig. har en jävligt chill dag imorgon, börja halv tio med gympa i en timme, sen har jag bara klasstid och mat sen hem! as nice! :)

nej nu ska jag titta lite tv sen lägga mig!

p.s här kommer lite bilder från vad jag handla i london:








2010-10-04 @ 22:30:05 a day of my life. Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0