libanon 18/8 - 3/9 ♥

resan dit gick faktiskt bra. förutom att planet blev två timmar försenat i ungern, segt! när jag väl var framme i libanon var klockan 5 på morgonen på torsdagen. ( jag åkte onsdag vid åtta ) död var jag. det roliga med denna resan var ju att ingen i min släkt visste att jag skulle komma. dom var helt övertygade att jag skulle stanna hemma pga skolan. så när jag gick ut, så stod pappa och farbror där. såklart kände inte farbror igen mig, så gick fram till han. och det tog ett tag innan han såg att det var jag. stackaren. kul var det! sen åkte vi hem till farbrors hus. alla blev skitglada och överraskade när dom såg mig. sen liksom väckte vi alla oxå xD sen ringde vi morbror och pappa bad han komma, även han blev sjukt överreaskad. det var skit kul. sen åkte jag hem till mormor, stackaren såg inte att det var jag först. så underbart att träffa mormor. kändes sjukt tomt utan min morfar. utan den lille gubben, med värsta leendet och ciggen i handen. sen hem till moster, fy fan det var nog det roligaste. det var sjukt underbart att krama om alla släktingar alltså! saknat dom som fan. och sjukt mkt släkt träffa man, och överraskade blev dom oxå :D

under tiden jag var i libanon så gjorde jag tyvärr inte så mkt. eftersom jag åkte dit för morfars begravning. så fjärde dagen åkte vi upp till vårt hus i bergen. lite släkt kom. det var min familj, mina två mostrars familjer, min morbror och min mormor. vi umgicks och hade det mys. lite släkt kom och hälsa på. nästa dag vakna vi vid sju. fixa oss och sånt. vid 9 kom alla släkt och folk som skulle till begravningen. vid kvart i elva begav vi oss dit. det var tufft. svarta kläder, strumpbyxor, 40 C + stark sol och väldigt ledsam stämning. i kyrkan blev det gudstjänst och sen mat. sen tillbaka till huset, umgås med lite släkt. sen på kvällen åkte vi tillbaka till beirut :)

En dag så åkte vi typ till en kyrka. det var typ en minnessak för ett helgon. gick där och sånt, sen stack vi till en skit fin resturang och åt och hade det kul! :)

En dag stack vi till en sån häftig grotta! som hade skapats av sig själv. så jävla nice. är utnämnd till en av topp 10 för världens mästerverk typ. nu håller det på att röstas, så vi får se vilken plats den kommer på. tyvärr fick man inte foto, men lägger upp lite bilder från internet. det var asnice. den dagen var det min familj och farfar. efter det stack vi till resturang och åt!

en kväll så hade vi inget att göra, så min familj (utom britney) och min farbrors familj åkte och bowlade :) skit kul. spelade massa såna spel och sånt. jag och min tjejkusin och pappa vann bowlingen :D

typ 3 dagar innan vi skulle tillbaka till sverige så stack jag till frissan med mamma. fick värsta makeover. klippte och slinga mitt hår, RÖÖTTT :D skiiit snnyggt.! sen fick jag manikyr och pedikyr. sen fixa jag mustachen och ögonbrynen :D sen sista dagen vi var i libanon så tog min moster mig och shoppa och så piercade jag även mina öron. fyra hål. först så att jag har 3 hål på det ena och 2 på det andra. ( nu räknar jag med mina gamla hål ) och sen gjorde jag ett längst upp på örat. skit snyggt :D

resten av dagarna, så åkte man kanske iväg och käka glass. men mest var vi hemma och träffa släkt, umgicks , uppe sent och sånt :)
jag hade skit kul i libanon. och jag längtar så jävla mkt tillbaks! så avis på min mamma och syster som är kvar, och ska vara det i två veckor till. och sen saknar jag dom som fan !

OOOOCCCCHHH, VI SKA KÖPA LÄGENHET I LIBANON SÅ ATT VI KAN ÅKA DIT VARJE ÅR :D:D FAN VAD GLAD JAG ÄR! OCH DET ÄR REDAN BESTÄMT, LIBANON  NÄSTA ÅR! KVITTAR OM FAMILJEN SKA DIT ELLER EJ, JAG SKA :D lääääängtaaaar :D:D

men här kommer lite bilder. blir inte så många eftersom det är från min kamera, och typ alla bilder togs med pappas kamera. men dom foton kommer jag inte kunna få förrän mamma kommer hem. så resten av bilderna lägger jag upp typ i slutet av september :P =/
2009-09-08 @ 21:12:16 a day of my life. Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0